Dag 1 – Silvia

Hoewel het 5.15 uur was werden we geheel volgens traditie warm onthaald bij de familie van Ooijen. Na de financiële formaliteiten van professioneel regelaar Ellenbroek, konden we met de taxibusjes vertrekken richting Schiphol. Al bij het instappen in de taxi was duidelijk dat de sfeer nog steeds hetzelfde was. Na 6 jaar niet gedoken te hebben, zagen we inderdaad wat nieuwe gezichten, maar de sfeer was als vanouds.

Op Schiphol kregen we labeltjes voor onze koffers en konden we de bagage inchecken. De laatste keer dat we met de club op duikvakantie waren, gebeurde dat nog door vriendelijke dames. Nu moesten we elkaar helpen om de bagage in de apparaten te duwen. Bij weigering stonden de automaten ook niet open voor enig overleg en kwamen we toch weer bij de vriendelijk glimlachende dames terecht. In het vliegtuig werden we zorgvuldig verspreid door het hele toestel. Zo hadden we reden om af en toe een lekker stukje te lopen om bij elkaar te komen buurten. Zoals gewoonlijk verliep de reis voorspoedig.

Het vliegveld van Marsa Alam bleek weer zo’n schattig klein vliegveldje te zijn. Terwijl de chauffeurs onze bagage op het dak van het taxibusje vastmaakten, konden wij genieten van
de prachtige lucht, die wel in brand leek te staan. Na goed een half uur rijden kwamen we aan op het resort. Inchecken, bagage afgeven en aanschuiven voor het eten. Zo hoort dat!
Na de maaltijd en de alcoholische versnaperingen gingen we lekker vroeg naar onze tent op het strand. Die was eenvoudig ingericht. Toch was alles wat je nodig hebt aanwezig en de
bedden bleken verrassend goed!